השתלות שיניים לעומת ציפוי

רופא השיניים שלך יכול להשתיל תותבות או ציפוי בפה שלך. שתל הוא מכשיר בהתאמה אישית המעוגן באופן קבוע לתוך העצם. רופא השיניים שלך ימקם בזהירות את השתל במיקום הנכון, תוך שימוש בטכניקה כירורגית כדי לרפא אותו לתוך העצם. לאחר מכן סוגרים את החניכיים בחזרה עם תפרים או השתלות חניכיים. השתל ורקמות החניכיים יוצרות מבנה דמוי שן טבעי. לאחר מכן יכין רופא השיניים את פני השן בתהליך שנקרא עבודת כתר וגשר. הוא או היא יצמיד כתר לשתל עבור הזמני שלך ולאחר מכן יחליף את הכתר בשן מלאכותית העשויה מאותו חומר כמו השתל.

שתות תותבות עולות יותר מתותבות מסורתיות. הליך זה נמשך חודשיים עד שלושה חודשים והוא מסובך יותר מהליך שיניים רגיל. מכיוון שהשיניים מושתלות באופן קבוע בפה שלך, הן דורשות פחות ניקוי. הכתר על השתל יכול למנוע זיהום על ידי ספיגת חיידקים. השיניים הקיימות שלך צריכות להיות בריאות עבור הליך זה ורופא השיניים שלך חייב להיות מסוגל לקבוע שאתה מועמד טוב.

ציפוי הוא חתיכת חרסינה דקה שרופא השיניים שלך מצמיד למשטח הקדמי של שן או לשן שהוכתמה, סדוקה או סדוקה. פורנירים יכולים להיות זמניים או קבועים. הם משמשים בדרך כלל לשינוי מראה השן, אך יש אנשים שמשתמשים בהם כדי לשנות את צורת השן, כאילו מדובר בטיפול יישור שיניים. ניתן למרוח ציפויים על שן בפגישה אחת, אך הם דורשים לפחות שבוע כדי להחלים בפה. עלות ציפוי זהה בערך לכתר דנטלי.

גשרים דנטליים

רופא השיניים המנוסה שלך יכול לחבר גשרים דנטליים קטנים בהתאמה אישית לשתי שיניים סמוכות. גשר בודד מלא, חלקי או נשלף משמש להחלפת שיניים או רווחים חסרים. גשרים דורשים שן אחת או שתיים מאותה קשת. גשר כפול תומך בשתי שיניים חסרות בכל צד של הלחי שלך. רופא השיניים יכול לגרום לשיניים להיראות טבעיות על ידי הצמדת שחזורי שיניים כגון כתרים או ציפויים. גשרים דנטליים מציעים יתרונות על פני שתלים, אך הם עולים יותר מכיוון שיש להכין את השיניים והחניכיים שלך לפני שרופא השיניים שלך יחזק את הגשר.

יישור שיניים

יישור שיניים הוא סוג מיוחד של רפואת שיניים המטפל בבעיות בשיניים, בנשיכה ובמיקום שלהן. יישור שיניים יכול לשפר את החיוך שלך ולשפר את המראה הכללי שלך.

שינויים בנשיכה

יישור שיניים יכול לשנות את מיקום השיניים והלסתות, ולהפוך חלק מהשיניים לגדולות יותר – על ידי הקטנת גודל השיניים האחוריות והפיכתן להיראות גדולות יותר. רופא השיניים שלך יכול גם להשתמש בטכניקה זו כדי לכוון מחדש את הלסת שלך כך שצד אחד של הפה שלך יישור קו קרוב יותר לצד השני. יישור שיניים יכול גם לשנות את אורך השיניים כך שהן לא חופפות יותר. רופא השיניים שלך יעבוד איתך כדי לעצב סדרת פלטות בהתאמה אישית כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר באמצעות טיפול עדין ומותאם אישית. אורתודנט יכול להמליץ על פלטה בהתאם לדאגות הפה והבריאות שלך. ניתן להזיז את השיניים לאורך זמן (להתאים), והשיניים שלך יחזרו לגודל ולמיקום הרגיל שלהן. שינויים אלו יכולים להתבצע בכל גיל.

שינויים בגודל השיניים

ניתן להשתמש בטיפול יישור שיניים כדי לשנות את מראה השיניים שלך על ידי הגדלתם, וגם כדי לשנות מעט את צורתם מלפנים לאחור. טכניקה זו משמשת כדי להשיג איזון לאורך החלק הקדמי של הפה – קשת הלסת – ולמנוע תזוזות נשיכה, או "אפקט טריז" כאשר צד אחד של הלסת שלך רחב יותר מהשני. ייתכן שרופא השיניים שלך יצטרך לשנות את גודל וצורת השיניים לאורך זמן אם הן נעשו גדולות מדי ויש להקטין אותן.

ציפוי יכול גם לשפר משמעותית את החיוך שלך, אבל הם לא יכולים להחליף שיניים אבודות. שיניים בלויות מכיוון שציפויים מחקים את הצבע והמראה הטבעיים של שיניים אחרות, הם יכולים ליצור חיוך אחיד ויפה. הפורניר הוא שחזור קרמי דק המכסה את המשטח הקדמי של השן כדי להעצים את היופי ולהעצים את החיוך. שתלים דנטליים יכולים להחליף שיניים חסרות, וציפויי חרסינה משפרים את החיוך שלך על ידי שיפור מראה השיניים.

אם יש לך שיניים בריאות אבל יש לך בעיות אסתטיות כמו כתמים

פירורים או סדקים, ציפוי הוא בחירה טובה ויכול להעניק לך חיוך יפה מיד. אם יש לך שיניים בריאות אבל ניזוק מכתמים, שבבים או אפילו סדקים, ציפוי הוא בחירה מצוינת לשיפור החיוך שלך בפרק זמן קצר יחסית. עבור שיניים גלויות, אם יש לך עסק עם שיניים שסדוקות, מוכתמות, לא במקום או בלויות, ייתכן שתצטרך ציפוי. ציפויי חרסינה הם הבחירה הטובה ביותר לשיפור האסתטיקה השמרנית של שיניים וחיוכים טבעיים.
למידע נוסף על השתלות שיניים מחיר והשתלות שיניים לעומת ציפוי מומלץ להעיף מבט ב- dental-clinics.co.il

ציפויי חרסינה הם שחזורים קרמיים דקים המעוגנים בקדמת השיניים

כדי לשפר את הצורה, הצבע, היישור והשלמות של השן. אם אינך מתלהב מהרעיון של ניתוח שיניים, או פשוט רוצה לתקן את מראה השיניים שלך במקום להחליף אותן לחלוטין, ציפויי חרסינה הם אופציה מצוינת שיכולה לשנות לחלוטין את מראה החיוך שלך. רוב הציפויים עשויים מחרסינה או קרמיקה ויכולים לתקן מגוון בעיות שיניים אסתטיות, החל משברים וסדקים ועד לכתמים ורווחים בשיניים. ניתן להשתמש בפורנירים לסגירת פגמים, סגירת רווחים, תיקון שיניים שבורות או סדוקות, וניתן להשתמש בשיניים העליונות והתחתונות כאחד.

כמו כתרי חרסינה

ציפויים מחקים את המראה של שיניים טבעיות, אבל הם שמרניים יותר. איגוד השיניים האמריקאי מגדיר ציפויים כמארזים מעוצבים במיוחד המכסים את החלק הקדמי של השיניים. ציפוי שיניים מורכב ממעטפת חרסינה דקה ומתאימים למשטח הקדמי של השיניים. כמו כתרים, הם מוחלים על השיניים העליונות והתחתונות כאחד, והמראה שלהם מחקה שיניים טבעיות.

הם יכולים בקלות להסתיר כתמים, שבבים, סדקים וחריצים על השן ולעבוד בדיוק כמו כתרים דנטליים. כדי לוודא שהן תואמות את הצבע והמראה של השיניים האחרות שלך, רופא השיניים שלך עשוי גם להבריק ציפויים וליצור גוונים קלים.

עם זאת

אם המטופל אינו זקוק לשחזור הלסת, רופא השיניים ימשיך להשתמש במודל הדנטלי. ראיון נ. 3 רופא השיניים ידביק את הציפויים לשיניים בביקור האחרון. הביקור השני כלל הסרה של כמות קטנה של אמייל (כדי לפנות מקום לציפוי המתאים לשיניים מסביב) והתרשמות לייצור ציפוי בהתאמה אישית.

בין פגישות

רופא השיניים שלך יכול להתקין עבורך ציפויים זמניים, וצוות רופאי השיניים יבצע את הציפויים הקבועים שלך. הצעד הראשון בהתקנת ציפויים הוא לגרום לרופא השיניים שלך להתרשם מהשיניים שלך. כדי למקם ציפויים, רופא השיניים שלך צריך להסיר חלק מהאמייל שעלול להגביר את הרגישות שלך לחום וקור.

אם מסיבה כלשהי ייווצר חלל בשן הבסיסית, הוא יתפשט מתחת לציפוי ויהרוס את השיקום. על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר ולאורך זמן של שתל או ציפוי חדש, יש להתייחס אליו כמו לשן טבעית.

מכיוון שהחרסינה מודבקת על השיניים

אין כאבים, וניתן להשלים אותו בלא יותר מ-1-2 ביקורים אצל רופא השיניים. בהתאם לתכנית הטיפול, תהליך ההדמיה, הוצאת השן הפגועה, הכנת עצם הלסת, הנחת השתל וכיסויו בכתר עשויים להימשך מספר חודשים. זמן הציפוי קצר בהרבה מהשתלות שיניים, מה שהופך את הציפוי לדרך המהירה ביותר לפצות על שנים של שחיקת שיניים.

אתה יכול גם להשתמש בציפוי

כדי לתקן בעיות קוסמטיות, כגון פערים לא אחידים או פה ושיניים מוטות, לא מיושרות או בעלות צורה מוזרה. מצד שני, ציפויים משמשים בצורה הטובה ביותר לתיקון בעיות אסתטיות דנטליות קלות, כולל סתתים, כתמים ורווחים. ציפויי ציפוי יכולים לפתור בעיות קוסמטיות שונות, כולל חוסר יישור שיניים, רווחים בשיניים ואמייל שיניים סדוק או פגום.

כמו שתלים

ניתן להשתמש בציפוי כדי לתקן את המראה של שן אחת או שתיים בלבד, או לשפר את המראה של חיוך שלם עם ציפויי פה מלא. ציפויים, לעומת זאת, הם שיטת שיקום שמרנית המאפשרת לשקם את פני השן אם היא נשברת, סדוקה, דהויה או לעזור ליישור מעט את השיניים. אם מטופל לא אוהב את מראה החיוך שלו בגלל שינוי צבע, סדקים, שבבים או שיניים לא סדירות, ציפוי יכול לפתור את הבעיות הללו. חשוב לציין שציפויים מיועדים לכיסוי שיניים פגועות.

גם שתלים וגם ציפויים הם אפשרויות שיניים ברות קיימא ואין להשתמש בהם באופן בלעדי

במילים פשוטות, שתלים דנטליים מחליפים שיניים חסרות וציפויים משפרים את החיוך שלך על ידי שיפור המראה שלך. בעוד שציפוי שיניים נהדר לפתרון בעיות קוסמטיות קלות עם החיוך שלך, שתלים דנטליים משמשים כדי להחליף לחלוטין שן חסרה או פגומה קשות. השתלת שיניים היא הצורה היחידה של החלפת שיניים המונעת איבוד עצם ובעלת מראה ותחושה טבעיים יותר מאשר ציפויי חרסינה.

אם אתה רוצה ללמוד עוד על אפשרויות רפואת שיניים קוסמטית

עיין במדריך המלא שלנו להשוואת ציפוי ושתלים. אנו נענה על שאלות הנוגעות לניתוחי שיניים, כמו משך הזמן של ציפוי והאם השתלות שיניים זולות יותר מציפוי, ונספק לך את המידע הדרוש לך. כאשר יש לך רופא שיניים אמין בקרבתך, הבחירה בין ציפוי לשתלים היא קלה מאוד.
למידע נוסף בנושא של השתלת שיניים בהרדמה מלאה עליך לבקר באתר dental-clinics.co.il

בהשוואה לציפוי שיניים

רופא השיניים שלך יוכל לספק לך מידע נוסף על השתלות שיניים, כך שתוכל לבחור את הטוב ביותר בהתאם לצרכים ולתקציב שלך, ולעשות את הצעד הראשון לקראת חיוך יפה יותר. שקלול היתרונות והחסרונות של ציפוי ושתלים יעזור לך לקבוע את הניתוח המתאים ביותר לצרכיך. הבנה טובה יותר של מה קורה לפה ולסת שלך כאשר שן נושרת יכולה לעזור לך לקבוע אם ציפוי או שתלים דנטליים מתאימים לך.

מכיוון שציפויי ציפוי אינם יכולים להחליף שיניים חסרות, השתלות שיניים בדרך כלל עדיפות על גשרים מסורתיים או תותבות חלקיות נשלפות. שתלים דנטליים יכולים לתקן שיניים חסרות לחלוטין שלא ניתן לכסות בציפוי.

מכיוון שהשתל מחליף את השן החסרה

אתה לא רק יכול לשחזר את החיוך שלך, אלא גם להימנע מבעיות רבות הקשורות לשיניים חסרות, ובכך להגן על בריאות הפה שלך. היתרון בשתלים הוא שבאמצעות החלפת שיניים פגועות ניתן לשלול אפשרות של זיהומים או סיבוכים עתידיים. אחד היתרונות העיקריים של השתלות שיניים הוא שהם יכולים להחליף רק שן אחת או שתיים חסרות או את כל הנשיכה.