מה ההבדל בין HTML ו- JAVASCRIPT

JavaScript ו- HTML הן שפות תכנות מתוחכמות המשמשות יחד עם אחרים ליצירת דפי אינטרנט. מטרת מאמר זה היא להסביר את ההבדל בין HTML ל- JavaScript ואת ההבדלים בין שתי השפות בכלל באנגלית רגילה. בפוסט זה אדבר על כמה מההבדלים הגדולים ביותר ב- HTML, JavaScript והשימוש בהם בפיתוח אתרים.

ההבדל העיקרי בין HTML ו- CSS

הוא ש- HTML היא שפת הסימון המשמשת ליצירת מבנה של עמוד אינטרנט, בעוד ש- CSS היא שפת הסטיילינג המשמשת להפיכת דפי אינטרנט. לעומת זאת, CSS הוא הרחבה של HTML המשנה את העיצוב וההצגה של דפי האינטרנט. ההבדל המכריע בין השניים הוא לא רק בשימוש ב- HTML בעת יצירת אתר, אלא גם ב- CSS המשמש לשליטה על הסגנונות והפריסה של האתר שלך. הבדל נוסף ב- HTML בהשוואה ל- CSS הוא זה: HTML הוא בדרך כלל שפות סימון המשמשות יחד עם אחרים ליצירת מבנים של דפי אינטרנט, בעוד ש- CSS היא שפת סגנון המשמשת להפיכת דפי אינטרנט, ולהיפך. יתר על כן, אחד ההבדלים האחרים בין HTML ו- CSS הוא שניתן להשתמש ב- CSS בקבצי HTML, בעוד ש- HTML לא ניתן להשתמש בקובץ CSS. הבדל נוסף בין HTML AndCSS הוא זה: HTML מורכב מתגיות המקיפות את התוכן, ואילו CSS מורכב מהצהרות ובלוקים המחליפים את הסלקטורים.

בעוד ש- CSS משתמש באלמנט הקישור

כדי להחיל גליונות סגנונות פנימיים על HTML ולהחיל אלמנטים סגנוניים של גליונות סגנון, JavaScript זקוק לחבר בעולם ה- HTML: רכיב הסקריפט. לעתים משתמשים בתכונות לא סטנדרטיות להעברת נתונים מותאמים אישית מ- HTML ל- JavaScript או לסימון רכיבי HTML כ- JavaScript בתכונות לא סטנדרטיות.
לעוד פרטים אודות מה ההבדל בין HTML ו- JAVASCRIPT מומלץ לבקר באתר html.co.il

JavaScript מסונכרן לחלוטין עם סקריפטים בצד הלקוח, כלומר כל קוד שאתה כותב נערך ומבוצע בדפדפן האינטרנט שלך. זה מפחית את הצורך לערבב JavaScript ו- HTML ושומר על רוב קוד ה- JavaScript הנוכחי בתוך הסקריפט.

HTML אינו תומך בהפעלת JavaScript בדפדפן האינטרנט, בעוד HTML5 מאפשר Javascript כחלק מהתוכנית. HTML מאפשר לך להשתמש ב- JavaScript בדפדפן האינטרנט שלך, בעוד HTML 5 תומך באופן מלא ב- JavaScript הפועל ברקע.

תחום אחד שבו לימוד JavaScript קשה יותר מאשר בשפות תכנות אחרות

הוא שדפדפני אינטרנט שונים מפרשים קוד JavaScript בדרכים מעט שונות. לדוגמא, יש לכתוב שפת סקריפטים בשפה אחת כדי לפרש את התוכנית שלך, אך JavaScript מכיל HTML, שדפדפן האינטרנט מפרש כ- HTML.

כאשר הדפדפן טוען דף

הוא קורא את ה- HTML ויוצר אובייקט DOM ואת אובייקטים ה- DOM המתאימים מ- HTML. אז נוכל לומר ש- DOM הוא ממשק תכנות היישומים (API) עבור HTML, אך אתה יכול להשתמש בכל שפת תכנות אחרת כמו JavaScript כדי לגשת ולתפעל HTML באמצעות ממשק API אחר שאינו בדפדפן האינטרנט עצמו.

לפני שתעבור ל- JavaScript או לכל שפה אמיתית אחרת

עליך לדעת את היסודות של HTML ו- CSS כדי ליצור אתר או יישום אינטרנט. אם ברצונך ליצור דפי אינטרנט ויישומי אינטרנט, זה HTML או CSS שיוצר את החלק הקדמי והאחורי של דף האינטרנט / היישום שלך, ו- HTML / CSS הוא הקצה האחורי של דפדפן האינטרנט והיישום עצמו.

HTML קובע את המבנה והתוכן הכללי של דף אינטרנט, בעוד ש- PHP מספק תוכן דינמי באמצעות סקריפטים. בכל פעם ש- PHP משמש כשרת – שפת Scripting Side – ומבוצע בשרת, קוד ה- PHP מוטמע בדפי האינטרנט כ- HTML.

הנקודה שאני רוצה להעלות

היא שכשאתה כותב HTML, CSS ו- JS ומנסה לפתוח את קובץ ה- HTML בדפדפן, הוא נקרא על ידי הדפדפן שלך. כאשר אתה טוען דף אינטרנט בדפדפן, הקוד (HTML / CSS / JavaScript) מבוצע בשרת. עם זאת, אם קוד ה- JavaScript או הסקריפטים הכלולים בקבצי HTML (כסקריפטים) נקראים בדפדפני האינטרנט שלך, הם יבוצעו בצד השרת שלך.

כשאתה פותח דף אינטרנט, הדפדפן מביא את ה- HTML (או שפת תכנות אחרת) ומפרש אותו. שפות התכנות קובעות כיצד אלמנטים HTML צריכים להופיע בדף אינטרנט בעמוד הקצה.

קוד HTML מגדיר את מבנה התוכן בדף ומשמעותו

קוד CSS מגדיר את מראהו וקוד JavaScript מגדיר את התנהגותו. תקני HTML משמשים לסימון תוכן אינטרנט, בעוד ש- JavaScript מספק את היכולת ליצור אובייקטים מ- HTML ולבצע מניפולציות על ידי JavaScript על סמך קלט משתמש. JavaScript היא שפת תכנות חזקה המאפשרת לך להתאים אישית ביעילות את רכיבי ה- HTML או CSS של האתר שלך למפרט.

ככל שהאתר שלך גדל

תגלה שכל פיסת CSS ו- JavaScript ניתנת לשימוש חוזר וניתנת לקישור לחלקים אחרים באתר שלך, כמו אלמנטים ה- HTML ו- CSS עצמם. מכיוון שאתה יכול לשנות אלמנטים של HTML ו- CSS באמצעות JavaScript, זו שפה מאוד יתרון ללמוד, מכיוון שאתה לומד כל מה שאנחנו יכולים לעשות איתו בהשוואה ל- HTML. עם זאת, ייקח הרבה יותר זמן ללמוד הכל על JavaScript מאשר עם HTML, ומכיוון שהוא מורכב יותר מ- HTML, לא תתחיל לכתוב JavaScript שימושי עד שתבצע את הצעד הראשון ללמוד כיצד לסמן נכון אתר כ- HTML או CSS.