מה זה גוגל אנליטיקס ?

זהו אתר שמקבל מעל 10 מיליון צפיות בדפים בחודש ברחבי העולם. האם האתר המתוייר ביותר בעולם עם למעלה מ -1.5 מיליון מבקרים ביום.

גוגל אנליטיקס

הוא שירות ניתוח אתרים המסופק על ידי גוגל העוקב ומדווח על תעבורת אתרים בכל הפלטפורמות, החל מפלטפורמות השיווק של גוגל וכלה במותגים. משווקים רבים רואים את גוגל אנליטיקס עם הפונקציונליות והשימוש הנרחב שלה בשוק כמקור אמת אחד לנתוני תעבורה, מעורבות והמרה.

ניתן להשתמש בגוגל אנליטיקס למעקב אחר פעילות באתר כגון משך ההפעלה, הפעלות העמודים ושיעור העזיבה. זה גם משתלב עם Google Ads [8], ומאפשר למשתמשים ליצור ביקורות של קמפיינים מקוונים ולעקוב אחר איכות דפי הנחיתה ויעדי ההמרה.

ניתן להשתמש בגוגל אנליטיקס

כדי לעקוב אחר ביצועי האתר ולאסוף תובנות מבקרים. זה יכול לעזור לארגונים לזהות את המקורות החשובים ביותר לתנועת משתמשים, למדוד את הצלחת פעילויות השיווק והקמפיינים שלהם, לעקוב אחר יעדים ועסקאות כגון רכישות ומוצרים הוסיפו, לגלות דפוסים ומגמות במעורבות המשתמשים ולרכוש מידע אחר על מבקרים כגון נתונים דמוגרפיים . קמעונאים קטנים ובינוניים משתמשים בגוגל אנליטיקס בכדי להשיג ולנתח ניתוחי התנהגות לקוחות מגוונים אשר באמצעותם ניתן לשפר את מסעות הפרסום השיווקיים, להגדיל את התעבורה לאתר ולשפר את שימור האורחים.

גוגל אנליטיקס אוספת נתוני משתמשים ממבקרים באתר באמצעות שימוש בתגי עמודים

כאשר משתמש מנווט לדף אינטרנט, גוגל אנליטיקס מספקת למפעילי אתרים JavaScript – ספריות תגים המתעדות מידע אודות הדף אותו רואה המשתמש, כמו למשל כתובת ה- URL של הדף. תגים אלה משתמשים בעוגיות HTTP כדי לזכור מה המשתמש עשה בדפים קודמים ובאינטראקציות באתר.

תג JavaScript הוא פונקציה של באגים ברשת ומשואות אינטרנט לאיסוף מידע על מבקרים. הוא פועל בדפדפן האינטרנט של המבקר, אוסף נתונים ושולח אותם לאחד משרתי איסוף הנתונים של גוגל.

Google Analytics עוקב אחר הנתונים שלה באמצעות קוד מעקב ייחודי שתוכל להתקין בכל דף באתר שלך

זהו קטע קטן של קוד JavaScript (שפה שמבוצעת בדפדפן הצופה) כאשר הם מבקרים בדף באתר שלך. הקוד באתר שלך מתעד פעילויות שונות של המשתמשים שלך בעת שהם מבקרים באתר שלך, כמו גם תכונות כגון גיל, מין ותחומי העניין של המשתמשים שלך.

קוד המעקב הייחודי שאתה מתקין בכל עמוד באתר האינטרנט שלך קובע קובץ cookie במחשב של המבקר שנותן מידע אנונימי ויוצר מזהי משתמש

בצע את ההוראות הבאות כדי להוסיף קוד מעקב לאתר שלך המאפשר לך לאסוף נתונים ממאפייני הניתוח שלך. הגדר את תצוגת מאפייני חשבונך כדי לקבוע למי יש גישה לנתונים שלך ואילו נתונים זמינים. אינטראקציות של משתמשים עם קישורים, כפתורים, סרטונים, פקדים ואלמנטים דינמיים אחרים באתר או באפליקציה שלך.

ניתוח אתרים חשוב לצמיחת העסק שלך ואתר האינטרנט שלך מכיוון שהם מספקים נתוני מבקרים כדי שתוכל לראות מה הם עושים באתר שלך.

Google Analytics (GA) מספק שפע של נתונים בהן חברות יכולות להשתמש

כדי להעריך את ביצועי האתרים שלהם, ומאפשר להם לתכנן אסטרטגיות שיווק דיגיטליות יעילות ולשנות טקטיקות במידת הצורך כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר. עקוב אחר והבנה באמצעות Google Analytics את התנהגות לקוחותיך, חווית המשתמש, תוכן מקוון, פונקציונליות מכשיר ועוד. ישנם כלים רבים לניתוח אתרים שבהם אתה יכול להשתמש כדי לאסוף נתוני אתרים, אך הגרסה החינמית הפופולרית ביותר עבור אתרים היא Google Analytics.

אם אי פעם חקרת או עקבת אחר נתונים באתר שלך

כנראה שמעת על Google Analytics. גוגל אנליטיקס הוא שירות ניתוח אתרים בחינם של גוגל המעניק לך תובנה כיצד מבקרים מוצאים את האתר שלך ומשתמשים בו. ברגע שאתה מציב קוד ניתוח באתר שלך יש לך גישה לפלטפורמה חינמית המספקת מידע מפורט על התנהגות המבקרים באתר שלך ועל האינטרסים של אותם מבקרים.

באופן זה

גוגל אנליטיקס שומרת על הפעילות של המשתמשים שלך מהרגע שהם נכנסים לאתר שלך ועד שהם עוזבים וממירה אותה לדוחות, תרשימים ונתונים סטטיסטיים שונים, מה שמקל על התפתחות הארגון. בנוסף, Google Chrome מספק כמה משאבים אטרקטיביים לניתוח.

Web Analytics כולל איסוף

מדידה וניתוח של נתוני אתרים. כלי ה- Web Analytics מספקים מידע רב שימושי על מקור התעבורה באתר, כיצד משתמשי האתר מנווטים ומתקשרים עם התוכן ואתרי האינטרנט שלהם, כיצד הם מתמודדים איתם ואיך הם עוזבים אותו. לדוגמה, נניח שבבעלותך חנות מסחר אלקטרוני וברצונך לדעת כמה משתמשים מבקרים באתר שלך.

זה מאפשר לגוגל לשמור מידע חשוב על האתר שלך

כדי להבטיח שתוכל להבין טוב יותר את המבקרים באתר שלך ולבנות את העסק שלך. ישנם שלושה מקורות נתונים ומידע עיקריים: 1) גוגל אנליטיקס עוקבת אחר מידע מסוים על כל אדם שמבקר באתר שלך. זה עוזר להבין את המיקום הגאוגרפי של המשתמש, את השפה שהוא צופה באתר שלך ואת הדפים שהם מבקרים באתר שלך.

נתוני רכישת משתמשים מספקים מידע על האופן שבו לקוחות ניגשים לאתר

זרימה התנהגותית – ניתן להשתמש בהדמיית המשפך של מטרות וחתכי משנה כדי לראות כמה משתמשים נופלים לכל שלב במשפך. כאשר המשפך מצטמצם, לא כל המבקרים באתר שלך עוברים המרה. כך למשל, אם אתם מבחינים בסתירה בולטת בין מספר המבקרים שעוברים בין הדפים באמצע המשפך שלכם, זה יכול להוות אינדיקציה טובה לכך שדף אינו תואם למשתמש ומונע מהם להמשיך הלאה. .

אם תחליט להתקדם עם תכונה זו

תוכל לראות כמה מהר נטענים אלמנטים מסוימים בדף, כגון קטעי וידאו. ניתן להשתמש במסלול זה למעקב אחר תצוגות וידאו של דף אינטרנט, אחוז הצופים בסרטון בסוף ולחיצה על הנחיות לפעול (לדוגמה, הורד כקובץ PDF).

לדוגמא

גוגל אנליטיקס יכולה לזהות דפוסי תנועה וקפיצות אופייניות בדף הבית כדי שאנשי מקצוע בחוויית המשתמש יוכלו לקבוע אם יש לשנות את לוח הניווט או שקרוסלת התמונה צריכה להחליף תמונה עצמאית. יש קוד שלישי שניתן להכניס לאתר שלך כדי לשלוח נתונים לגוגל אנליטיקס – ה- UA – קוד – והוא מסופק כמערכת קודים שאפשר לאחזר בעת הצורך.