מדריך לסיורי חיות הבר של איסלנד

גלו את פלאי חיות הבר המגוונות של איסלנד באמצעות מגוון סיורים, שנועדו לעזור לכם לחוות את החי והצומח הייחודיים המאכלסים את המדינה המדהימה הזו. מדריך זה יספק סקירה כללית של האפשרויות הזמינות להרפתקה האיסלנדית שלך, ויעזור לך לתכנן את סיור חיות הבר המושלם שלך.

צפייה בלווייתנים: האם אתה יכול לדמיין את הריגוש של לראות את היצורים המלכותיים האלה בסביבתם הטבעית?

אחת הסיבות העיקריות לצאת לסיור חיות בר באיסלנד היא ההזדמנות לצאת לצפייה בלווייתנים. המים מסביב לאיסלנד הם ביתם של כמה מינים של לווייתנים, כולל לווייתני גבן, מינק, כחול ואורקה. ניתן לראות את היצורים המדהימים הללו פורצים, מטיחים בזנב ומפריצים בסביבתם הטבעית, ומציעים חוויה בלתי נשכחת באמת.

סיורי צפייה בלווייתנים באיסלנד נערכים בדרך כלל בסירות קטנות וידידותיות לסביבה המאפשרות מפגש מקרוב ואישי עם הענקים העדינים הללו. מדריכים בעלי ידע מספקים מידע על הלווייתנים, התנהגותם ובית הגידול שלהם, ומעניקים לאורחים הבנה מעמיקה יותר של היצורים המרתקים הללו.

אחד המקומות הטובים ביותר לצפייה בלווייתנים באיסלנד הוא העיירה הוסאוויק, המכונה לעתים קרובות "בירת הצפייה בלווייתנים של אירופה". כאן, למבקרים יש סיכוי גבוה לזהות מינים מרובים של לווייתנים בסיור אחד. יעדים פופולריים אחרים לצפייה בלווייתנים כוללים את רייקיאוויק, אקוריירי, וחצי האי סניפלסנס.

משפחה על סירה, מצביעה בהתרגשות על לוויתן המגיח מהמים
משפחה על סירה, מצביעה בהתרגשות על לוויתן המגיח מהמים

"אם אף פעם לא ראית פאפין, צפוי לך פינוק": Puffin Tours

גולת כותרת נוספת בסיורי חיות הבר של איסלנד היא ההזדמנות לראות פאפינים, עופות הים המקסימים והאיקוניים המקננים על הצוקים והאיים של המדינה. סיורי פאפינים זמינים במספר מיקומים ברחבי איסלנד, כולל איי ווסטמן, דירהולאי וחצי האי סניפלסנס.

סיורי פאפינים בדרך כלל לוקחים את המבקרים לטיולי שייט אל אתרי הקינון של הציפורים, שם הם יכולים לראות אותם מקרוב ולהתבונן בהתנהגותם הייחודית. פאפינים ידועים במקורם הצבעוניים הייחודיים, ובהליכה הקומית שלהם. הם גם מפורסמים ביכולתם לצלול עד 60 מטר מתחת למים בחיפוש אחר דגים קטנים, המהווים את רוב התזונה שלהם.

אחד המקומות הטובים ביותר לצאת לסיור של פאפינים הוא איי ווסטמן, שהם ביתם של מושבה גדולה של פאפינים. האיים בולטים גם בנוף הוולקני שלהם, המספק רקע מדהים לבית הגידול הטבעי של הפאפינים. המבקרים יכולים גם ללמוד על ההיסטוריה של האיים, שנוצרו בהתפרצות געשית ב-1973.

בנוסף לראות את הפחונים, למבקרים בסיורים אלה עשויה להיות הזדמנות לראות עופות ים אחרים, כגון זמרנים, קטטיות ופולמארים. סיורים אלו מספקים הזדמנות מצוינת ללמוד על חיי הציפורים הייחודיים של איסלנד וחשיבותה למערכת האקולוגית של המדינה.

השועל הארקטי החמקמק: היכן ניתן למצוא את היונק המקומי היחיד של איסלנד?

השועל הארקטי הוא היונק המקומי היחיד של איסלנד, והוא סמל אהוב ליופי המחוספס של המדינה. היצורים החמקמקים הללו ידועים בפרוותם הלבנה העבה, שעוזרת להם לשרוד באקלים הקשה של איסלנד. אבל איפה אפשר למצוא אותם?

  • 1. הפיורדים המערביים:
    אחד המקומות הטובים ביותר לזהות שועלים ארקטיים הוא באזור Westfjords באיסלנד. אזור מרוחק זה הוא ביתם של אוכלוסייה גדולה של שועלים, ולמבקרים עשויה להיות הזדמנות לראות אותם בסביבתם הטבעית. חברות טיולים מסוימות מציעות סיורים מיוחדים של שועל ארקטי במערב הפיורדים, המספקים הזדמנות מצוינת ללמוד על החיות המרתקות הללו.
  • 2. שמורת הטבע הורנסטרנדיר:
    עוד מקום נהדר לראות שועלים ארקטיים הוא בשמורת הטבע הורנסטרנדיר. אזור השממה המוקשח הזה ממוקם בחלק הצפוני ביותר של הפיורדים המערביים, והוא ביתם של אוכלוסייה גדולה של שועלים. המבקרים יכולים לצאת לטיולים מודרכים בשמורה, המספקים הזדמנות מצוינת לראות את היצורים החמקמקים הללו.
  • 3. חצי האי Snæfellsnes:
    חצי האי Snæfellsnes הוא אזור מדהים באיסלנד שידוע בקו החוף הדרמטי וההרים הנישאים שלו. זה גם ביתם של אוכלוסייה קטנה של שועלים ארקטיים, שלעיתים ניתן לראות אותם לאורך קו החוף. למבקרים באזור עשויה להיות הזדמנות לזהות יצורים אלה תוך כדי הליכה או חקר החופים.

שועל ארקטי משתלב בסביבתו המושלגת
שועל ארקטי משתלב בסביבתו המושלגת

חקור את חיי הציפורים הייחודיים של איסלנד: מה הופך את המדינה לגן עדן של צופי ציפורים?

איסלנד היא גן עדן לצפרות, וקל להבין מדוע. מיקומה הייחודי של המדינה בקצה החוג הארקטי הופך אותה ליעד ראשי עבור ציפורים נודדות, וקו החוף המחוספס שלה ואזורי השממה העצומים מספקים בית גידול מושלם למגוון רחב של מיני ציפורים.

אחת הציפורים האייקוניות ביותר באיסלנד היא הפאפין, עם מקורו הצבעוני והליכתו המדשדשת הייחודית. ניתן למצוא ציפורים אלה ברחבי הארץ, אך כמה מהמקומות הטובים ביותר לראות אותם נמצאים באיי ווסטמן ובחצי האי דירהולי. המבקרים יכולים לקחת סיורים מודרכים כדי לראות את היצורים המקסימים האלה מקרוב, וכמה חברות טיולים אפילו מציעות הזדמנות לבקר במושבות הפחונים בסירה.

זן ציפורים ייחודי נוסף המצוי באיסלנד הוא ה-gyrfalcon, הבז הגדול בעולם. ציפורים מלכותיות אלו הן מחזה נדיר, אך למבקרים באזורים הגבוהים המרוחקים של איסלנד עשויה להיות הזדמנות לראות אותם ממריאים בשמים. מיני ציפורים אחרים הנפוצים באיסלנד כוללים את הטרפן הארקטי, העוף המצוי והצוללן האדום-גרון.

מדריך לטיולי חיות בר באיסלנד:

שם הסיור אורך הסיור מחיר עיקרי הדברים
צפרות איסלנדית 2 ימים 200 דולר ארה"ב (כ-720 ₪) התבוננו בפאפינים, דגונים ארקטיים וגנבונים צפוניים
טיול רגלי וחיות בר 3 ימים 250 דולר ארה"ב (כ-900 ₪) טיילו בשבילים של הפארק הלאומי תינגווליר ותראו איילי בר
צפייה בלוויתנים איסלנדית 2 ימים 300 דולר ארה"ב (כ-1080 ₪) צפו בלווייתנים קטלניים מינקים, גבנון ולווייתנים מסירה
סיור אור הצפון 2 ימים 350 דולר ארה"ב (כ-1260 ₪) חפשו את הזוהר הצפוני במדבר האיסלנדי

לסיכום, איסלנד מציעה חווית חיות בר שאין שני לה לכל חובב טבע. עם מגוון סיורים זמינים, הנותנים מענה לתחומי עניין והעדפות שונות, יש באמת משהו לכל אחד. מצפייה בלווייתנים ותצפית בפחונים ועד לחקור את בתי הגידול של השועל הארקטי, אתה בטוח תיצור זיכרונות בלתי נשכחים ותראה את היופי של חיות הבר של איסלנד מקרוב.
על מנת לראות עוד מידע בתחום של מדריך לסיורי חיות הבר של איסלנד באפשרותך לגלוש לאתר touriceland.co.il